Blogarchief

Zoek op ingrediënt of soort gerecht

Herkenbaar? Leerzaam? Inspirerend?

 
 
Sinds dat ene moment, waarvan ik dacht: dit is Mijn Moment, heb ik met enige regelmaat een Mijn Moment.
Hoe het begon. Eind vorig jaar wist ik dat ik vanaf maart thuis zou zitten. Even geen werk. Het leek mij eigenlijk best lekker. Dit keer ga ik de tijd nemen. Tijd voor mezelf. Tijd om na te denken. Wat wil ik nu echt. Waar ben ik goed in. Waar word ik blij van. En natuurlijk ook tijd voor man en kinderen.
Na een assessment volgden intieme en best diepgaande coaching sessies. Steeds meer kreeg ik inzicht in mijn behoeftes. En hoe ik daar zelf sturing aan kan geven. Thuis werd dit veelvuldig toegepast. Waarom reageer je zo? Ik zou het veel fijner vinden als je …. Ik werd rustiger, ervoer ook echt meer rust van binnen.
Mijn (eerste) Moment van 2013 was de realisatie dat ik weer leerde te genieten. Van kleine dingen. Want als je oplet liggen die momenten voor het oprapen. Zo maar voor niks. De zon die schijnt. Een zoen van je kind. Het dankbare gezicht van een oud vrouwtje die je helpt.
Toen ging ik weer aan het werk. Al heel snel voelde ik de zogenaamde ratrace. Hoe makkelijk wordt je in de stroom van het leven weer gegrepen.  Ik heb het gevoel dat ik steeds op de rem moet trappen. Rustig aan. Nee zeggen tegen leuke dingen. Mijn eerste Moment werd opgevolgd door het besef dat je Mijn Moment ook kan creëren.
En zo heb ik nu soms dagelijks, soms wekelijks weer een Mijn Moment. Heerlijk. Genieten. Enjoy Life to the Max!
 

Ik ben Femke Vrij. Met man en kinderen woon ik in Bussum. Ik ben Sr. Accountmanager bij Grand Catering. En ik hou van eten & drinken. Daarom ben ik ook een blog begonnen. Inspiratie delen op gebied van eten & drinken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten